Napříč srdcem Republiky #1


Přiznávám, že miluji Prahu. Je to kouzelné místo plné života, památek a vzpomínek. Já vím, že ji navštívím jen tak zhruba pětkrát do roka a možná je divné, jet do Prahy i na dovolenou, ale celý týden jsem strávila mimo - v okouzlujících středních Čechách.
Dovolenou jsem plánovala delší dobu dopředu, hledala různá místa, výlety, zajímavé akce. Jen škoda, že jsem měla jen týden a ten se nedá natáhnout. Pár výletů bylo i dost spontánních, počasí nám nedovolilo podívat se všude a plány se změnily.

První den, a tedy i den příjezdu, ale bylo fakt krásně, skoro jsme se až pekli. Věci jsme si dali k rodině, u které jsme bydleli a ponořili se do života této metropole. První zastávka? Burger restaurace přímo v centru, pár metrů od Palladia, Café Palanda (http://www.cafepalanda.cz/) s těmi nejlepšími hamburgery, jaké jsem kdy zatím jedla. V jednom menu vás čeká obří burger se 100% hovězím kusem pořádného masa, jejich tatarka, Coleslaw salát a kořeněné hranolky dělané přímo v restauraci z brambor. Celá porce byla vsazena do krásného nádobí a chvíli jsem váhala, jestli to vůbec jíst a ničit si ten pohled.


Jsem celkem nemotorná, co se týče jedení tohoto pokrmu. Když náhodou navštívím nějaký z fast foodů, náplň té placaté nízké housky teče všude okolo. Nevím, jakým zázrakem to dokázali, ale z té housky, kterou jsem nemohla vzít pomalu ani do obou ruk, natož ji ukousnout, neukápla ani kapička!

Po tom, co jsme se sytí dostali z tohoto příjemného podniku, následovala procházka po Praze. Měli jsme jasný cíl, Vrtbovské zahrady. Praha je kouzelná právě tím, že nemusíte po klasické "turistické stezce" Václavák, Staromák, Karlák a Hrad. Má spoustu tajemných, neznámých, příjemných uliček, každou návštěvou jsem zažila něco nového, vydali jsme se tedy na Malou stranu cestou, kudma se nám to zrovna líbilo.


Jestliže hledáte nejromantičtější místo v Praze, opravdu je přímo v centru. Málo kdo o těchto zahradách ví, i proto tam byl úplný klid a málo lidí. Velké patrové zahrady s jezírky, terasami, výhledy na všechny strany Prahy, balkónkem, ale i galerií a ptačí klecí.

Komentáře

Oblíbené příspěvky