RISOTTO JAKO Z FARMY


Já vím, já vím... Měla jsem dva měsíce na vaření a přidávání receptů a přísahám, že co se toho vaření týče, tak jsem ani den nezaváhala! Prázdniny jsem si však dala i od psaní, ale vynahradím vám to. Mimochodem, sepsala jsem o nich článek, a tak koho zajímají tipy na výlety, hodnocení restaurací či srovnání dvou největší aquaparků v České Republice, neváhejte a mrkněte na něj!


Abych se vrátila zpátky k poprázdninovému receptu, je to moje první uvařené risotto. Na tomto receptu jsem se učila risotta vařit, a i když už jsem si ho dost přetvořila do své verze, je stále jednoduchý a velmi chutný.

RECEPT:

červená cibule
olivový olej
řapíkatý celer
rýže carnaroli
polosuché červené víno
zeleninový vývar
pepř
čerstvá petrželka
špenátové listy
prosciutto di Parma
parmezán

Začínáme úplným základem pro výrobu risotta. Na jemno nakrájenou cibuli orestujeme na olivovém oleji. Těsně před zhnědnutím přimícháme celer, necháme dojít cibuli, přidáme rýži a celé zase restujeme. Po chvíli přilijeme víno, necháme odpařit alkohol a dolíváme vývar do uvaření rýže, přidáme pepř a nasekanou petrželku pro chuť. Než se nám dovaří rýže rozpálíme teflonovou pánev a opečeme na ni prosciutto nakrájenou na nudličky. Přilijeme 2-3 lžíce vývaru a vsypeme do pánve špenátové listy. Tuto směs, spolu s nastrouhaným parmezánem, přimícháme k uvařené rýži.


Rizoto by mělo být, díky vývaru a šunce, dostatečně slané. Pokud tomu tak není, přisolte mořkou hrubozrnnou solí. Začíná nám podzim a toto teplé farmářské jídlo vám vždy bodne k obědu. No a mi začíná sezóna jablkových koláčů a dýňových buchet. Tak co, těšíte se?

Dobrou chuť :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky